Leatherman Micra - kieszonkowy spryciaż

Multitool Leatherman Micra

Multitoole to najczęściej solidne narzędzia do ciężkiej roboty, a przy tym są duże i stosunkowo ciężkie. Leatherman Micra pod tym kątem jest multitoolem wyjątkowym - pod względem funkcjonalności bliżej mu do klasycznych scyzoryków Victorinoxa niż do tradycyjnych tooli.

Swoją nazwę Micra zawdzięcza, jak można się domyślić, swoim rozmiarom. To naprawdę mikrus, który rozmiarami zbliżony jest do zapalniczki. Jest to typowo kieszonkowy gadżet, który dzięki swoim wymiarom można zawsze mieć przy sobie. Takie też chyba było założenie producenta, gdyż wyposażył Micrę w kółko pozwalające przypiąć ją do kluczy. Osobiście tego nie robię, bo z Micry korzystam dosyć często, a z podpiętym pękiem kluczy nie byłoby to wygodne.

Multitool Leatherman Micra - wymiary
Leatherman Micra oferuje użytkownikowi zestaw narzędzi nieco inny niż klasyczne multitoole, co nie każdemu musi przypaść do gustu. Jak już wspomniałem na wstępie - jest to taki scyzoryk szwajcarski w innej oprawie. Na pewno nie jest to typowe narzędzie outdoroowe, a raczej przybornik EDC, który może co najwyżej uzupełnić funkcjonalność swoich większych braci. Sam z początku nie byłem przekonany co do takiego doboru narzędzi, ale z czasem doceniłem tą konstrukcję.

Po rozłożeniu Micry ukazują nam się... nie, nie kombinerki tylko nożyczki. Sam byłem zaskoczony, gdy je zobaczyłem (toola otrzymałem w prezencie, więc nie wiedziałem co w sobie skrywa). Działają one na tej samej zasadzie co kombinerki w większych modelach. Są one ostre, przynajmniej na początku, i operuje się nimi całkiem wygodnie. Przydają się wszędzie tam, gdzie użycie noża byłoby niewygodne. Poza tym, działając intensywnie w terenie może zdarzyć się zadarcie/złamanie paznokcia i wtedy nożyczki są naprawdę pomocne. Niby pierdoła, ale sam wielokrotnie się przekonałem jak potrafi być irytująca.

Multitool Leatherman Micra - linijkaPoza nożyczkami Micra skrywa w sobie:
- bardzo ostry nożyk
- duży płaski śrubokręt
- mały płaski śrubokręt
- płaski śrubokręt Phillipsa
- penseta
- otwieracz do butelek
- pilniczek do paznokci


Całość uzupełnia miarka z podziałką centymetrową i calową, znajdująca się na grzbiecie multitoola.

Jeśli chodzi o wrażenia z użytkowania, to tak jak pisałem na początku, jest to typowy przybornik EDC. W ciągu pół roku użytkowania skorzystałem z każdego narzędzia jakie ten Leatherman oferuje. Szczególnie przydatne są śrubokręty, których zróżnicowane rozmiary pozwalają użyć ich do szerokiej gamy śrub. Zdarzyło mi się już nimi np rozkręcać telefon, który mi zamókł na poligonie, a także wykręcać zamek z drzwi. Najmniej używałem do tej pory pensety.

Największą wadą tego toola to brak jakiejkolwiek blokady w śrubokrętach. Podczas użytkowania często się składają i potrafią boleśnie przytrzasnąć palce. Poza tym wad nie zauważyłem, wykonanie jest bardzo dobre, a ponad to Micra objęta jest dożywotnią gwarancją, tak jak pozostałe produkty Leathermana.

Multitool Leatherman Micra - nóżMultitool Leatherman Micra - złożonyMultitool Leatherman Micra - nożyczki

1 komentarz :

  1. Jeśli survival, obóz w lesie czy podróżowanie w pojedynkę z plecakiem to na pewno scyzoryk tego typu będzie jednym z koniecznych gadżetów. Przyda się w wielu okolicznościach tak naprawdę i zajmie bardzo mało miejsca.

    OdpowiedzUsuń